Sprzedaż w internecie kwitnie. To co jeszcze kilka lat temu było pewnym uzupełnieniem sprzedaży stacjonarnej z roku na rok pochłania ją w coraz większym stopniu. Do internetu przenoszą się wszystkie dziedziny handlu Dotyczy to także sprzedaży mebli, które w internecie nabywa się o wiele łatwiej, niż ma to miejsce w przypadku sprzedaży tradycyjnej.
Wiele ofert w krótkim czasie
Rzut oka na przykładowy internetowy sklep meblowy, chociażby taki jak Signal meble, od razu pozwala na zrozumienie siły jaka tkwi w sprzedaży internetowej. Bardzo szeroka oferta, dokładne opisy produktów, bogata dokumentacja zdjęciowa, karty produktów możliwe do pobrania na komputer i przeczytania w kilka chwil – wszystko to można spotkać w internetowych sklepach meblarskich.
Jedną z najważniejszych zalet jest możliwość szybkiego przeskakiwania tak pomiędzy poszczególnymi produktami, jak i pomiędzy sklepami internetowymi. Pozwala to na porównanie w bardzo krótkim czasie szerokiej palety ofert i znalezienie tej najbardziej korzystnej.
Bogactwo oferty czasem utrudnia sprawę
Jest jednakże także i inny problem – sklepy internetowe mają tak bogatą ofertę, iż zdecydowanie się na konkretny produkt nie jest łatwym zadaniem. Czasami prościej jest bowiem wybrać jeden z produkt z kilku dostępnych niż z tysięcy dostępnych.
Trudno jednakże mieć do sklepów takich jak Signal meble pretensje o to, że chcą przedstawić swoim klientom jak najbardziej bogatą ofertę. Taki jest po prostu znak czasów. Dotarcie do klienta i przekonanie go o największej atrakcyjności danej oferty to współczesne zadanie marketingu. Szkopuł w tym, że to samo robią setki producentów.