Niewątpliwe zalety okien aluminiowych

Nowoczesne, wymagające inwestycje, o prostej architekturze i skomplikowanych wykończeniach to idealne miejsca do wykorzystania stolarki aluminiowej. Produkt ten nie jest nowy na rynku, ale długo spotykany był raczej w budownictwie publicznym. Okazuje się, że ma tak wiele zalet, że można z przenieść go do inwestycji mieszkaniowych. Jakie są podstawowe zalety?

Okna aluminiowe to trwały i wytrzymały produkt

poznaj zalety okien aluminiowychBardzo ważna zaleta – nie odkształcają się. Aluminium jest wyjątkowo wytrzymałym materiałem, a dodatkowo przenosić może duże obciążenia bez uszkodzeń ramy. Niska waga aluminium pozwala na łatwy transport, szybki montaż, a w samym użytkowaniu na redukowanie obciążeń, szczególnie przy dużych przeszkleniach. Wyprodukowane okna mogą mieć nawet kilka metrów szerokości, bez dużej ilości szprosów i wsporników (często spotykanych w oknach pcv i drewnianych).

Okna aluminiowe spełniają parametry izolacyjne

Zarzut, że ramy okien są zimne przestaje być koronnym argumentem przeciwników. Nowoczesne, solidnie ocieplone okna posiadają odpowiednie wypełnienia z materiałów izolacyjnych, dzięki czemu ich parametry w niczym nie ustępują produktom drewnianym czy plastikowym. Ważnym argumentem jest także odporność na promieniowanie słoneczne oraz porażenia grzybem czy pleśnią (a jest to zjawisko spotykane przy oknach plastikowych, szczególnie na uszczelkach).

Okna aluminiowe są kolorowe i efektowne

Ograniczeniem może być wyłącznie wyobraźnia. Wysoka podatność na gięcie i formowanie powoduje, że nawet najwymyślniejsze projekty można realizować na specjalne zamówienie. Do tego możliwość malowania w niemal każdy kolor z palety RAL i efektem są niezwykłe, wyjątkowe okna, które stanowić będą wspaniałe wykończenie zarówno domu jednorodzinnego jak i inwestycji wielorodzinnej.

Czy zatem mają jakieś wady?

Kluczowym kryterium jest oczywiście cena. Wyższa niż okien drewnianych i plastikowych, stanowić może element zaporowy przy podejmowaniu decyzji, ale warto przekonać się w rozmowie z producentem lub salonem sprzedaży.